Мэдээлэл‎ > ‎

Үйл явдал


Оюутны санаачилгыг дэмжих өрсөлдөөнт тэтгэлэг зарлаж байна

posted Nov 18, 2018, 7:00 PM by Жачин НАРАНГЭРЭЛ   [ updated Nov 18, 2018, 7:02 PM ]


Монгол хэлний зөв бичих дүрмийн журамласан толь

posted Oct 25, 2018, 11:57 PM by Жачин НАРАНГЭРЭЛ

Хэлний бодлогын үндэсний зөвлөлөөс эрхлэн гаргасан «Монгол хэлний зөв бичих дүрмийн журамласан толь» нь Академич Ц.Дамдинсүрэн тэргүүтэй эрдэмтдийн гаргаж байсан толийг дахин шинэчлэн, 38 мянган үгээр журамлажээ. Хамгийн ихээр маргаан дагуулж байсан 700 үгийн жагсаалтыг эрдэмтэд тухайлан хэлэлцэж үүнд багтаасан байна.

Энэхүү толиос таван ширхэгийг Хэлний бодлогын үндэсний зөвлөлөөс “Гурван-Эрдэнэ” БДС-ийн номын санд хандивласанд талархаж байна. Багш нар маань ямар ч алдаа мадаггүй бичиж байж л шавь нар нь зөв бичиж дадах болно.

Энэхүү толийг http://toli.gov.mn/ хаягаар үзэх боломжтой.

 

“Гурван-Эрдэнэ” Багшийн Дээд Сургуулийн

захиргаа, Эрдмийн зөвлөл

БИЧЛЭГИЙН УРАЛДААНЫ ДҮН ГАРЛАА.

posted May 10, 2018, 2:42 AM by Д. Пүрэвсүрэн   [ updated May 17, 2018, 8:21 PM ]

“МИНИЙ БАГШ” СЭДЭВТ БИЧЛЭГИЙН УРАЛДААНЫ ДҮН ГАРЛАА.

“Гурван-Эрдэнэ” багшийн дээд сургууль үүсэн байгуулагдсаны 30 жилийн ой угтаж Ерөнхий боловсролын ахлах ангийн сурагчдын дунд зарласан “Миний багш” сэдэвт дурсамж, захидал, шүлэг, эсээ бичлэгийн уралдаанд нийт 327 бүтээл ирүүлснийг “Гурван-Эрдэнэ” багшийн дээд сургууль, Соёл Урлагийн Их Сургууль, Монгол бичгийн “Ертөнц” төвийн хамтарсан баг шалгаруулж дүгнэв. Уралдаанд бүтээлээ ирүүлсэн сурагчид, сурагчдаа уралдаанд оролцуулсан багш нарт талархал илэрхийлж, амжилт хүсье.

Уралдаанд Улаанбаатар хотоос 204, Орхон аймгаас 23, Хэнтий аймгаас 18, Дорнод аймгаас 12 бүтээл гэх мэтээр аймаг, хот бүрээс 2-оос 204 бүтээл ирсэн байна. Харин Архангай, Говьсүмбэр аймгуудаас нэг ч бүтээл ирсэнгүй. 

Сургуулиудаас Улаанбаатар хотын Чингэлтэй дүүргийн 17 дугаар сургуулийн сурагчид  59 бүтээл ирүүлсэн нь уралдаанд хамгийн олон бүтээл ирүүлсэн сургуулиар шалгарч байна.

Уралдаанд ирсэн бүтээлүүдийг хэвлэл, радиогоор сурталчлах болно. “Миний багш” сэдэвт бичлэгийн уралдаанд тэргүүн, дэд, гутгаар байр эзэлсэн сурагчдад баяр хүргэе.

 

УРАЛДААНЫ ДҮН

"Миний багш" сэдэвт бичлэгийн уралдаанд тэргүүн байрт шалгарсан бүтээлүүд

сурагчийн нэр

аймаг, хотын нэр

сум, дүүргийн нэр

сургуулийн нэр

анги

бүтээлийн нэр

бичлэгийн төрөл

оноо

1

Ч.Номин-Эрдэнэ

Улаанбаатар

Баянзүрх

Хишиг БДС

10а

Миний багш

эсээ

92

2

Э.Батчимэг

Улаанбаатар

Чингэлтэй

23

12а

Миний багш

дурсамж

91

3

Г.Намуун

Дорнод

Хэрлэн

12

10а

Итгэл хайрласан миний багш

дурсамж

90

4

Д.Анужин

Улаанбаатар

Чингэлтэй

17

12а

Багш

эсээ

89

5

Т.Жамъянсүрэн

Өвөрхангай

Хайрхандулаан

ЕБС

10а

Ижий энтэй багш мину

дурсамж

88

6

С.Хатансайхан

Улаанбаатар

Баянгол

51

12г

Багшийн тухай дурсамж

дурсамж

86

7

М.Ягаанзул

Булган

 

1

12а

Ачит багшаа магтъя

захидал, шүлэг

84

8

Х.Чаминчимэг

Хөвсгөл

Тариалан

ЕБС

12в

Миний багш

шүлэг, эсээ

75

9

Г.Загдхорол

Ховд

Жаргалант

ЕБС

10а

Миний багш

эсээ

83

10

Ц.Бямбацэрэн

Увс

 

ЕБС

12а

Захидал

захидал

83

 

 

"Миний багш" сэдэвт бичлэгийн уралдаанд дэд байрт шалгарсан бүтээлүүд

сурагчийн нэр

аймаг, хотын нэр

сум, дүүргийн нэр

сургуулийн нэр

анги

бүтээлийн нэр

бичлэгийн төрөл

оноо

1

Л.Мөнхцэцэг

Сэлэнгэ

Сүхбаатар

1

11а

Мөрөөдлийн жиргээч миний багш

дурсамж

84

2

Л.Ганцэцэг

Орхон

Баян-Өндөр

3

11а

Багш

эсээ

82

3

Б.Нандин-Эрдэнэ

Улаанбаатар

Чингэлтэй

17

12а

Багш

дурсамж

80

4

Э.Золзаяа

Улаанбаатар

Баянгол

77

12*2

Миний багш

эсээ

80

5

Б.Нямтуяа

Улаанбаатар

Сүхбаатар 

35

12а

Багшдаа бичсэн захидал

захидал

82

"Миний багш" сэдэвт бичлэгийн уралдаанд гутгаар байрт шалгарсан бүтээлүүд

сурагчийн нэр

аймаг, хотын нэр

сум, дүүргийн нэр

сургуулийн нэр

анги

бүтээлийн нэр

бичлэгийн төрөл

оноо

1

Д.Сайханпүрэв

Хэнтий

Бэрх

ЕБС

12б

Миний багш

шүлэг

70

2

С.Далайцэрэн

Улаанбаатар

Хан-Уул

18

10а

Миний багш

эсээ

75

3

Б.Сэргэлэн

Сүхбаатар

Мөнххаан

ЕБС

12а

Анхдагч багшдаа

шүлэг

70

 

УРАЛДААНД ИРСЭН БҮТЭЭЛҮҮДЭЭС

 

Баянзүрх дүүрэг, Хишиг бүрэн дунд сургуулийн

10а ангийн сурагч Ч.Номин-Эрдэнэ

                                                              

Миний багш

(эсээ)

     Багш хүн гэдэг хүнээр хүн хийж байгаа,хүнийг урлах дархан хүмүүс. Олонх хүмүүс багш хүнийг ээжтэй,аавтайгаа зүйрлэн хэлдэг. Харин багш гэх нэршил нь өөрөө бидний ижий аав шиг хүндтэй хүн гэхийн утга болов уу?

     Миний хувьд "багш" гэх нэрийн дор зүтгэж буй, "багш" хэмээн нэрлэгдэх хүн бүр хүндэтгэн хайрлахад үнэ цэнэтэй хүмүүс. Багшийн минь алдар Чулуунхүү. Миний багш намайг ухааруулж сургах,гуниг зовлонг минь үргээх хөх тэнгэр. Багш минь омогдож загнахдаа газар шиг хатуу ч "тэнгэр" шиг уужим, цаглашгүй их эрдэмтэй хүн шиг надад санагддаг. Тэнгэр уужим гэх бэлэгдлээс гадна зөөлний мөн чанарыг агуулж байдагтай адил багш минь чанд хатуу дүрэмтэй ч яг л тэнгэр шиг тэнүүн, нигүүлсэнгүй сэтгэлтэй,жирийн л нэг багш хүн. Учир нь "багш" хүн нь өөрөө бусдын төлөө зүтгэгч,залуу халуун насныхаа золбоогоор бидэнд эрдэм түгээгч хүн. Харин "жирийн" нэгэн багш гэж хэлсний минь утгад багш минь "багш" хэмээн дуудагдахад, "багш" хүн болоход үнэ цэнэтэй болохуйд оршин байсан юм.

     Багшийн минь хамгийн анхны хичээлээс л эхлэн би түүнийг үнэлэхийн  дээдээр үнэлж билээ. Ангийн ханаар цуурайтан сонсдох түүний хоолой түүний бидэнд зааж сургах гэсэн үнэн сэтгэлийг яруу тодоор эгшиглүүлж байлаа .Тэр л үед би "чин үнэн сэтгэл"-ийг олж харж билээ. Бүхий л үйл хөдлөл нь бидэн рүү тэмүүлсэн,харц нь цог золбоогоор дүрэлзэж буй залуу эмэгтэй багш. Ээжтэй минь нас чяцуу болов уу гэмээр байвч "багш" гэх нэрийн дор шударгаар зүтгэж буй,өөрийн эрх, ашгийг умартсан багш хүний дүр зураглал..

     Багш хүнд өөр хүн болон хувирах, дуу хоолой, нүүрний хувирал болон биеийн хөдөлгөөн зэрэг хоорондоо зохицон "өөрчлөгдөх чадвар” байх ёстой. Нүүрний хувиралын техник нь багш баяр баясгалантай, тайван, өөртөө итгэлтэй,хүүхдэд өөдрөг хандах хандлагатай байгаа, хэнийг ч хүлээн авч ойлгоход бэлэн байгаа байдлыг илэрхийлж байх ёстой. Ялангуяа багш харцаар маш их зүйлийг илэрхийлж чаддаг байхын зэрэгцээ сэтгэл санааны таагүй байдлаа нуун далдалж чаддаг байх ёстой гэж судлаач Л.И.Рувинский үзжээ. Багш минь амьсгаагаа чүү ай аван хичээлээ заахдаа амьдралынхаа хатуу бүхнийг нуудаг байх. Тэр болгоноо харцандаа ч гаргалгүй нуудаг юм бол энэ юутай их тэвчээр вэ?

     Шавь нартаа заах гэсэн зүйлээ тултал нь тайлбарладаг багшийнхаа занг энд дурдахгүй байж болохгүй биз ээ. Бүхий л ойр жишээг энд тэндээс татан ярихад нь амаа ангайн, шүлсээ гоожуулах шахан сонсох бид нарт түүний хичээл харвасан сум шиг л хурдан өнгөрдөг. Учир нь түүний сэтгэл үнэртэх  бэлтгэлээс амт шимтэй ургац дэлгэрэн гардаг юм.Тийм ээ,багшийн минь хичээл үнэхээр " амттай " байдаг. Дахин дахин яриулмаар эртний хууч яриа, эсээ бичвэр, түүвэр зохиолууд.. Нэг нь ч мартагдалгүй цээжинд хоногшин үлддэг нь эргэн санахад дэндүү сайхан.

     Өөрийн багшдаа зориулан,ач буяны сэтгэлээрээ ном бүтээсэн Пүрэвхүүгийн Батхуяг гуай "Очирбатын Дашбалбар" номондоо шавь хүний багшийг дээдлэх сэтгэлийг шингээн олонд өргөсөн билээ. Багш хүнийг хүндлэн дээдлэх шавь хүний сэтгэл,багшийн ариун нандин сургааль зэргийг мэдэж болох багш шавийн барилдлага бүхий үр өгөөжтэй ном. Уг номонд "багшийн минь нэгэн шүлэгт диваажинд хүрэх замыг би мэднэ гэдэг мөрт байдаг, үүнд ч би огт эргэлздэггүй" хэмээн гардаг. Шавь хүний бишрэл нь багшдаа итгэх итгэлийг хатуу чанд бэхэлдэг болов уу?

     Багш хүн ийм л байгаасай гэмээр бидний төлөө шаналах,биднийг өөртөө увидастай мэт татах тэр л хүн миний багш. Сурагч нараасаа өөрөө дүнгээ олон дахин хэлж нэхэн бухимдах уужим сэтгэлтэй миний багш. Багахан ахицанд минь хүүхэд шиг баярлах,жаахан алдааг минь гэмштэл зэмлэх  багш минь..

     Хэн нэгэнтэй,ямар нэгэн зүйлтэй зүйрлэгдэх шаардлагагүй нэршил бол "багш". Учир нь хүнийг урлах ариун хийгээд тэнгэр заяатай хүн мөн л багш хүн. Учир нь түүний өөрийн мэргэжилдээ сэтгэл зүрх,залуу нас,цаг заваа өргөсөн нь, уужуу их сэтгэл нь, өргөн их ухаан нь өөр юутай ч зүйрлэгдэмгүй үнэ цэнэтэй болой.

 

 

 

 

Чингэлтэй дүүргийн 23-р бүрэн дунд лаборатори сургуулийн

12А ангийн сурагч Э. Батчимэг

 

Миний багш

(дурсамж)

   Таньж мэдэхгүй үгсээр ертөнцтэй ярилцаж болно гэж анх багш минь зааж билээ. Ангайж гайхсан тэр л балчир нас минь саяхан. Утгын гүн нь далай мэт байсныг сая л нэг ойлгосон юмдаг. Аялгуу дүүрэн уншлага нь  зүрхний эрмэлзлийг асааснаар эдүгээ төгсөх ангид ч унтраагүй.

  Хотын төвд хөл чимээн дунд сүндэрлэсэн дөрвөн давхар сургууль  жаран нас давж, өнөөгийн Монгол улсын хөгжилд үнэтэй нөлөө бүхий олон зүтгэлтнийг төрүүлжээ.  Буурин дээр нь монгол үндэстний их зохиолч Дашдоржийн Нацагдорж шүлэг туурвиж, өдгөө урд нь Дорнын их яруу найрагч Бэгзийн Явуухулангийн хөшөө сүндэрлэсэн нь утга уянгын бал эрдэнэ хөрсөнд нь шингэжээ гэмээр. Үүнийг ч батлах шиг жил бүр сургуулиас зохион байгуулдаг “Гэгээн зөн” шүлгийн наадмаар үргэлж хурмаст тэнгэр хураа хайрладаг юм. Харин сургуулийн олон арван багш нар өдөр бүр оюуны хур буулгадаг билээ.

   Том алаг нүдтэй, час хийсэн хоолойтой, настай мяраавтар багш бол тэдний нэг. Анх хичээл ороход нь ангийнхан бүгд цог жавхаанд нь даган баясаж, бага зэргийн гайхшралтай байлаа. Хуурай самбар дээр шохойгоор бичихэд муурын хумсаар маажиж буй мэт чихрах нь олон хүүхдийн дотрыг арзайлгав. Багш бидэн рүү эргэж хараад зэвүүн харц шидэн инээмсэглэж “Хүүхдийн нойрыг ингэж сэргээдэг юм” гээд хичээлээ үргэлжлүүлэв. Үнэхээр зовхио дийлэлтгүй үед шилдэг сэрүүлэг ажээ. Бас биднээр буруу бичсэн үг, тэмдгийн алдааг ангуучлуулна. Хаяг реклам, зарлал мэдээллийн самбар, ялангуяа автобус доторх зөвлөмжүүдэд алдаатай үг харах хамгийн дургүй. Улаан бал бариад л засаж мэдэх хүн. Нүдэнд тогтсон алдаатай үг хүний насан туршийн буруу бичилт болдог учрыг тайлбарлаад цааш улбаалуулж түүх ярьсан юм. Дуудлага ижил ч бичлэг өөр билиг, бэлгэ, бэлэг гэх мэт үгсээр нэр нь бүтсэн хоёр талийгаачийн нэгийг нь чандарлах ёстой байж. Гэтэл зөв бичлэг мэдэхгүй нь улмаас нөгөөхөд нь чандарлах ёс үйлджээ. Тэгээд багш “Үхсэн хойно чинь хүртэл дахиж алж мэднэ. Хүн амины хэрэг хийхээс эмээдэг бол үсэг амины алдаа хийхээсээ ч эмээ” гэж сургасан нь чулуун дээр тодоос тод сийлсэн мэт сэтгэлд үлджээ. Ням багш “хүн” бүтээхийн тулд өдрийн хэд дээш доош шатаар мацаж, завсарлагаангүй бидний бичсэн эсээг уншиж, УДЭТ-луу хоёр зуу гаруй хүүхдүүд дагуулж явж, жүжиг үзүүлэн урлаг ойлгуулж, зохиолыг нүдэнд харагдтал үгээр урладаг гайхалтай зүтгэлтэн юм. Тэр биеэ хайрлалгүй зүтгэдэг. Олон зуун шавь нарт монгол өв уламжлалыг бадраах цуцашгүй чин зоригтой.

   Тэр өдөр нэг минут ч хоцролгүй ирдэг багш маань өвчтэй гэх шалтгаанаар “Ням багшгүй өдөр” болов. Нурууны эмгэгтэй болжээ, багш минь. Хэдэн хоног ирээгүй ч таамаглаж байснаар эрт эргээд ирлээ. Дөрөвдүгээр давхарт байх манай ангируу таяг тулан орж ирээд хичээлээ эхлүүлэв. Ням багшийн уншсан шүлэг хүртэл зүрхэнд яг хүрдэг билээ. Гэтэл багшийн хоолой зангирч, нүдэнд нь нулимс гүйхэд бидний зүрх аниргүйд зогсох шахам цохилж байлаа. Ням багш хоёр гараараа ширээгээ тулснаа хэсэг байсхийж, гүйсэн нулимсаа арчингаа “Нулимс гартал өвддөг байна шүү дээ” гээд инээв. Нуруу зангирах өвчин тэсэх аргагүй юм гэсэн. Яаж багш минь хичээлдээ ирэв ээ?  хэмээн бодолхийлж, нүдрүү нь харж чадахгүй доошоо мэлтэлзэн байлаа. Тэгэхэд Батчимэгийн төлөө бус монголын төлөө үхэх ёстойг ухаарсан.

Өвдсөн ч банзан авс ярьж муу ёрлоогүй  ээ, Ням багш.  Ухаан нь өдөлж амжаагүй яваа шавь нар нь толгойг нь бөхийлгөхгүй байгаа нь энэ байх. Түүний эрдэм өвлүүлэхийг амь нас гэж эрхэмлэсэн нь алдахгүй. Эрдэнэт багшийгаа мэхлэгчийг харахад эхээ алсан улаан гарт хүү харагдана. Магад би жар насалсан ч тэнгэр дээдсийн дүрийг ээж, багш шигээ л төсөөлж явах биз. Бүүвэйн дуунаар бүлээн гэрт өссөн ч  хонхны дуунаар сургуулийн танхимд хүн болжээ, би.

 

Хөвсгөл аймгийн Тариалан ЕБС-ийн сургуулийн

12В ангийн сурагч Х. Чаминчимэг

 

Миний багш

Аав ээжийнхээ энгэрийн дулаанаас холдож

Ангаахай насандаа эрдмийн өргөөнд зочилсон

Ардын олон хүүхдүүдтэй тохой зэрэгцэн сууж

Алиахан хонгор төрхөндөө ачит бурхантай уулзсан

                                         Багш минь тэр үед намрын нар шиг харагдсан

Бурхнаас өгсөн амьдралын аз жаргалын хэлтэрхийг

Буурал хорвоогийн үнэнтэй мөр тэнцүүлж амтлаад л

Багшийн сургаал дор сая нэг ухаарахуйд

Балчирхан охины мэлмийд үлгэрийн ертөнц нээгдсэн

                                       Багш минь энэ цагт өвлийн өнтэйг бодогдуулсан

Тэнгэрийн бүрхэг арилах мэт бодол цэлмэхэд

Тэр үеийн магтаал сэтгэл огшуулна

Тэртээх амьдралын шалгуур өмнө минь үзэгдэхэд

Тэвчээрт сургаж залуурыг минь өгөөд далайд гаргасан

                                         Багш минь тэр үед хавар шиг хайрыг мэдрүүлсэн

Цэцэг дамжсан эрвээхэйн гоё ганганд атаархахад

Цагт яарсан амьдралд минь зун цаг ирдэг ээ

Цахилгаан,мөндөр,аадар бороо аль аль нь үзэгдэвч

Цээжин дотогшоо багшийн хатуурхал зөөлөрч асгардаг аа

                                       Багш минь энэ үед зуны бороог санагдуулсан

Миний гэсэн бүхэн намайг хайрлахад

Мянган сургаалын ач амьдрал гийгүүлж

Миний багшийн төрх нүдэнд үзэгдэхэд

Мөнхийх юм шиг бодоод амьдралд шунах болсон

                                       Миний багш  тэгэхэд ертөнцөд минь  дөрвөн өнгө нэмсэн. 

 

Зохион байгуулагч: “ГУРВАН-ЭРДЭНЭ” БАГШИЙН ДЭЭД СУРГУУЛЬ

Хамтран зохион байгуулагчид:                                 

СОЁЛ УРЛАГИЙН ИХ СУРГУУЛЬ

МОНГОЛ БИЧГИЙН “ЕРТӨНЦ” ТӨВ

 

 

Олон улсын эрдэм шинжилгээний хурал амжилттай зохион байгуулагдлаа.

posted May 8, 2018, 7:33 PM by Д. Пүрэвсүрэн   [ updated May 10, 2018, 2:40 AM ]


    
    

"Гурван-Эрдэнэ" Багшийн дээд сургуулийн "Сургалтын чанарыг сайжруулах нь" сэдэвт олон улсын эрдэм шинжилгээний хурлыг  2018.05.01-нд амжилттай зохион байгууллаа.

Тус хуралд урилгаар  Япон улсын Нагоя их сургуулийн багш Иошиаки Шибата, Иошика Накашима, Фумио Исода, Айчи Бүнкёо их сургуулийн багш  Такаши Соежима, Токая Гакуэн их сургуулийн  багш Масао Мизуна, МУБИС-ийн багш Д.Нямжав доктор зэрэг эрдэмтэн профессорууд, Солонгос улсын "Сэтгэлийн боловсрол төв"-ийн багш, доктор Ким Сан Су , "Гурван-Эрдэнэ" Багшийн дээд сургууль, МУБИС, Архангайн багшийн сургууль, Техник Технологийн дээд сургууль, "Мандах" их сургууль, Нийгэм Сэтгэл судлалын дээд сургуулийн эрдэмтэн багш нар оролцож боловсролын салбарт тулгамдаж байгаа асуудлын талаар, сургалтыг сайжруулах арга, боломжийн талаар олон сонирхолтой илтгэл хэлэлцүүллээ.

Хуралд оролцсон эрдэмтэн багш нартаа эрдэм судлалын арвин амжилт хүсье.


  



 

"Миний багш" бичлэгийн уралдааны удирдамж

posted Mar 29, 2018, 1:39 AM by Д. Пүрэвсүрэн   [ updated Apr 18, 2018, 12:43 AM ]


ЕБС-ИЙН АХЛАХ АНГИЙН СУРАГЧДЫН ДУНД ЗОХИОН БАЙГУУЛАХ      “MИНИЙ БАГШ” СЭДЭВТ  БИЧЛЭГИЙН УРАЛДААНЫ УДИРДАМЖ



   НЭГ. ЗОРИЛГО

    Багшийн хариуцлага, нэр хүндийг дээшлүүлэх, багш мэргэжлийн онцлогийг тодруулах, үнэ цэнийг таниулах, сурагчдын авьяас чадварыг            хөгжүүлэх, зохион бичих сонирхлыг дэмжихэд оршино. Энэхүү уралдаан нь “Гурван-Эрдэнэ” Багшийн Дээд Сургуулийн 30 жилийн ойг угтан     зохион байгуулагдаж байгаа бөгөөд цаашид жил бүр уламжлал болон үргэлжилнэ.

    ХОЁР. ХАМРАХ ХҮРЭЭ

    ЕБС-ийн Х-XII ангийн сурагчдын дунд зохион байгуулна. Нэг сурагч хэдэн ч төрлөөр оролцож болно.

    ГУРАВ. БИЧЛЭГИЙН ТӨРӨЛ

•             Багшийн тухай дурсамж

•           Багшийн тухай шүлэг

•           Багшийн тухай эсээ

•           Багшдаа бичсэн захидал

ДӨРӨВ. БИЧЛЭГТ ТАВИГДАХ ШААРДЛАГА

•             Багш мэргэжлийн онцлогийг жишээ баримт, үндэслэл нотолгоонд тулгуурлан эргэцүүлэн бодож, үнэлж дүгнэн, бодол сэтгэлээ илэрхийлсэн бичлэгтэй байх

•           Эсээ 500-700 үгтэй байх

•           Аrial 12 фонтоор  шивсэн, мөр хоорондын зай Single байх

•           Өөрийн овог нэр, холбогдох утас, сургууль, ангиа дэлгэрэнгүй бичсэн байх

   

 ТАВ. ХУГАЦАА

      Бичлэгийг 2018 оны 03 сарын 25-с 04 сарын 25-ны хооронд “Гурван-Эрдэнэ” Багшийн Дээд   Сургуулийн  gurvanerdene@yahoo.com цахим хаягаар файлаар болон “Гурван- Эрдэнэ Багшийн дээд сургууль”  facebook хаягаар, мөн тус сургуулийн сургалтын албанд цаасаар авчирч өгч болно.

Уралдааны дүнг “Монгол бичиг соёлын өдөр” буюу 05-р сарын 03-нд танилцуулна. Цаашид жил бүр уламжлан болгон зохион байгуулах бөгөөд сурагчдын бүтээлийг жилийн туршид хүлээн авна.

ЗУРГАА. УРАЛДААНЫ ШАЛГАРУУЛАЛТ

     Бичлэгийг мэргэжлийн эрдэмтэд, монгол хэл-уран зохиолын багш нараас бүрдсэн тусгай багаар хэлэлцэн тэргүүн, дэд, гутгаар байрын эздийг тодруулна.

      Эхний 18 хүртэл байрт шалгарсан  бичлэгийг “Гурван-Эрдэнэ” Багшийн Дээд Сургуулийн веб сайт-д болон тус сургуулийн эрхлэн гаргадаг “Багшлах эрдэм” сэтгүүлд хэвлэн нийтэд сурталчилна. Радио нэвтрүүлэгт оролцуулна. Шавь нараа идэвхитэй оролцуулсан багш нарт номын цомгоор хишиг хүртээж дурсамж хадгалуулна.

УРАЛДААНЫ ШАГНАЛ

I байр  10 хүртэл сурагч. Өргөмжлөл, “Гурван-Эрдэнэ” Багшийн Дээд Сургуульд суралцах сургалтын төлбөрийн хөнгөлөлт 50%, Их зохиолчийн мэндэлсний 110 жилийн ойгоор гаргасан Д.Нацагдоржийн зохиолын цоморлог 2 боть, гэрэл зураг

II байр 5 хүртэл сурагч. Өргөмжлөл, “Гурван-Эрдэнэ” Багшийн Дээд Сургуульд суралцах сургалтын төлбөрийн хөнгөлөлт 30%, Их зохиолчийн мэндэлсний 110 жилийн ойгоор гаргасан Д.Нацагдоржийн зохиолын цоморлог 2 боть, гэрэл зураг

III байр 3 хүртэл сурагч. Өргөмжлөл, Их зохиолчийн мэндэлсний 110 жилийн ойгоор гаргасан Д.Нацагдоржийн зохиолын цоморлог 2 боть, гэрэл зураг

 

Уралдаантай холбоотой асууж лавлах зүйл гарвал 70111994, 99075739 утсаар холбогдоно уу!

  Хаяг: УБ. БГД.17-р хороо, Амарсанаагийн гудамж-7 (баруун дөрвөн зам).

                                                                                                    Зохион байгуулагч: “ГУРВАН-ЭРДЭНЭ” БАГШИЙН ДЭЭД СУРГУУЛЬ

                                                                                                     Хамтран зохион байгуулагчид:                                 

                                                                                                                                                            СОЁЛ УРЛАГИЙН ИХ СУРГУУЛЬ                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         МОНГОЛ БИЧГИЙН “ЕРТӨНЦ” ТӨВ

Оюутны эрдэм шинжилгээний хурал амжилттай зохион байгуулагдлаа.

posted Mar 14, 2018, 7:45 PM by Д. Пүрэвсүрэн   [ updated Mar 14, 2018, 7:46 PM ]


Гурван-Эрдэнэ” БДС-ийн Оюутны эрдэм шинжилгээний бага хурал 2018.03.05-нд амжилттай зохион байгуулагдлаа. Тус хуралд 9 оюутан илтгэл хэлэлцүүлснээс МАХ-4 ангийн оюутан Б.Мөнхзаяагийн ““Нүд” хэмээх нэр орсон монгол, англи зүйр цэцэн үгэнд үндэстний сэтгэлгээний нийтлэг ба ялгаатай тал илрэх нь” сэдэвт илтгэл “Тэргүүн” байр, СӨБ-IY ангийн оюутан М.Янжинлхамын “Хэлд орохгүй байгаа хүүхдийн учир шалтгааныг илрүүлэх нь” сэдэвт илтгэл “Дэд” байр, ТНС-4 ангийн оюутан Э.Мишигдоржийн  “Хүннүгийн вааран савны ангилал, зориулалт” сэдэвт илтгэл “Гутгаар” байр тус тус эзэллээ. Амжилттай оролцсон нийт оюутандаа эрдэм судлалын зам нь дардан байхын ерөөл өргөе!

 

 
  

“Гурван-Эрдэнэ” БДС-ийн Эрдмийн зөвлөл

2018.03.07

“ӨДӨР БҮР ТҮРГЭН ХЭЛЛЭГ” аян явагдаж байна.

posted Feb 5, 2018, 7:38 PM by Д. Пүрэвсүрэн   [ updated Feb 5, 2018, 7:48 PM ]

“ӨДӨР БҮР ТҮРГЭН ХЭЛЛЭГ” АЯНЫ УДИРДАМЖ

 

Багш мэргэжилтний эзэмшвэл зохих, үг өгүүлбэрийг цэвэр тод хэлэх, амьсгалаа зөв хуваарилах, ярианы хурд, хэмнэл, өргөлт, зогсолт, аялгыг тохируулах чадварыг оюутан-багш нарт эзэмшүүлэх, тэднийг дэмжих хэрэгцээн дээр тулгуурлан энэхүү аяныг зохион байгуулж байна.

 

Зорилго: Багш, оюутнуудын хамтын үйл ажиллагааг нэмэгдүүлэх, оюутан-багшийн зөв тод ярих ур чадварыг хөгжүүлэх;

 

Хамрах хүрээ: “Гурван-Эрдэнэ” БДС-ийн 1-4-дүгээр ангийн оюутнууд

 

Хэрэгжих хугацаа: 2018 оны 2-дугаар сарын 1-ээс 5-дугаар сарын 1

 

Аяныг хэрэгжүүлэхдээ:

·         II, III, IY сар тус бүрт цээжлэх түргэн хэллэгийн жагсаалтыг гаргана.

·         Оюутнууд, жагсаалтад байх түргэн хэллэгүүдийг цээжилж, түргэн, цэвэр, тод хэлж сурна. Оюутан бүр 10-аас цөөнгүй түргэн хэллэг зохионо.

·         Багш нар хичээл бүрийн гурваас таван минутад оюутнуудаар түргэн хэллэг хэлүүлнэ.

·         Ангийн зөвлөх багш 14 хоногт нэг удаа ангийнхаа оюутнуудын түргэн хэллэг цээжлэх, түргэн хэлэх чадварт хяналт тавина.Зохиосон түргэн хэллэгтэй нь танилцаж зөвлөгөө өгнө.

·         Сар тус бүрт  анги дотроо түргэн хэллэгийн аварга шалгаруулна.

·         5 дугаар сард “Түргэн хэллэгийг хэн сайн хэлэх вэ, Хэн сайн зохиосон бэ” тэмцээнийг сургуулийн хэмжээнд зохион байгуулж, байр эзэлсэн оюутнуудыг шагнаж урамшуулна.

Түргэн хэллэг

IIсард цээжлэх түргэн хэллэг

 

  1. Хэн бүхэн түргэн хэлэг

Хэл үг чинь хурц болог

  1. Туулын шугуйн сүүдэр

Уулын нугын шүүдэр

  1. Урьд эрт ургасан

Урт урт ургасан

Урд уулын улиас уу

Усны эргийн хайлаас уу

  1. Арын тэр нуур

Аргагүй том нуур

Авдрын тэр нүүр

Алаггүй хүрэн нүүр

  1. Хойгуур яваа хорь гаруй

Хонгор халтар галуу хойгуур гарах нь уу

Урдуур гарах нь уу

  1. Хур ихтэй хул морь

Хурд ихтэй бор морь

  1. Жолоо дардаг

Жороо халтар

  1. Наран холуур хүрээлэв үү

Ойроор хүрээлэв үү

Саран сая хүрээлэв үү

Сүүлд хүрээлэв үү

  1. Эмээ тэмээгээ давирна

Тэмээ тэнхээгээрээ таварна.

  1. Эдлэх нэхийгээ элдэнэ

Элдсэн нэхийгээ эдэлнэ

  1. Шүрэн шүрэн цох

Ширэн ширэн цүнх

Шүрэн цонх навчин дээр

Ширэн цүнх ширээн дээр

  1. Соно соно нисэв үү

Чоно чоно гүйв үү

Соно соно нисэв үү

Салхи салхи үлээв үү

Чоно чоно гүйв үү

Чандага туулай харайв уу

  1. Арын арван таван тарган тарлан

Хар сарлагийн таргийг

Тараг гэж эс уугаад

Ямар арын арван таван тарган тарлан

Тараг гэж эс уугаад

Ямар арын арван таван тарган тарлан

Хар сарлагийн таргийг

Тараг мөн гэж уух вэ

  1. Хушуу хуруу эрүү гээд

Хушуу хуруу эрүүгээ

Бушуу өөрөө заагаарай

  1. Залгиж идвэл хор болно

Зажилж идвэл хоол болно

  1. Хүрэл илүүр

Болор ээрүүл

  1.  Арын уулын асга

 Авдрын урдах адсага

  1. Тарагны тахир халбага

Тарваганы махир хавирга

  1. Ус сайтай булаг

Үс сайтай булга

  1. Саврыг хусаар зорно

Шаврыг усаар зуурна

  1. Ерэн долоон

Эрмэг хангал данагар эмнэг

Ерэн долуулаа хангал эмнэгхэвээрээ байхсан

  1. Ширгэн дээр иргэн хонь

Эргэн дээр төлгөн хонь

  1. Бөгтөр оготно

Хотгор оготно

Халиун бор согоо

Халуун хар тогоо

Бүлээн тэр ногоо

  1. Хүний хурц хэл

Хэлний хурдан үг

Үгийн чанга эрч

Эрчний эелдэг санаа

Санааны сайхан зугаа

  1. Их бух бага мухар нухуур эвэртэй

Бага бух их мухар нухуур эвэртэй

  1. Сэрүүн оройн,

Ширүүн бороо.

Гүрвэл олбол

Гурвуул ирээрэй.

  1. Хэрээ, элээ хоёр,

Хэр холуур эргэв?

  1. Эмээ үдэш хөдөс оёно

Өвөө өдөр хүйдэс хаяна.


  1. Ороо, жороо морио,

Өөрөө, орой бариарай.


  1. Ээрүүлээ олуулаарай

Илүүрээ оруулаарай.

 


IIIсард цээжлэх түргэн хэллэг

 

 

      1. Гурвуулаа гургуул бариад

Гулгуур луу гулгая.

  1. Айлын ааруул, ээрүүл хоёр

Ахын хайруул, илүүр хоёр.

  1. Одоо модоо, хөдөө хураана.

Орой модоо, гадаа хураана.

  1. Шуудай будаа, хүүдий буудай

Хөдөө хөндийд, одоо тарина.

  1. Тооройгоос тормоо уялаа.

Тойрмоос торойгоо усаллаа.

  1. Илүү илүүрээ эрээд ололгүй

Илүү ээрүүлээ, эрээд оллоо.

7.      Хэрмэн дээр унасан хярууг

Хэрээ ирээд хөлөөрөө суугаад

Хэлээрээ долоохыг үзэв үү?

8.      Баруун бараан үүлнээс

Арай өглөө бороо орсонгүй

Орой бүрийгээр, бороо орлоо.

9.      Хар алаг хул алаг үрээний

Харин аль нь илүү ороо вэ

Харин аль нь илүү жороо вэ?

10.  Бүлүүрээ бариулаараа бариад

Бүлээн айргаа бүлбэл, бүлээд

Бүлүүрээ бариултайгаа тавиарай.

11.  Хүрэн үнээний, хөөвөр хөөрвөл

Хөөрсөн хөөврийг нь хөөвөрлөөд

Хөөврөө хүүдийдээ хийгээрэй.

12.  Урин хаврын уран зэрэглээ

Урд уулын урдуу, хойгуур

Учиргүй их эрээлжилж жирэлзэнэ.

13.  Эрээний тэрэгний үйлдвэрийн

Ерэн есөн тэрэгний

Ерэн есөн, эгнүүлсэн ирийсэн дугуй.

14.  Улаан алаг бухыг

Урамлаж, урамдаж

Уулын уруу руу буухаар нь

Олон үхэр

Уруудаж буугаад

Урагшаа явлаа.

15.  Тэр гүүрийн тэндэх

Дэлгүүр, тээлгүүр хоёрыг

Дэлгүүр нь тэр,

Тээлгүүр нь тэр гээд заагаарай.

16.  Ээжийн илүүр

Хайруул бариул гурав

Эгчийн ээрүүл

Хайлуур, баллуур гурав

17.  Тайван тавин таван тахианы

Тайван тавин тахиа нь

Тарган тахиа тайван

Таван тахиа нь таргалаагүй тахиа.

18.  Нийлээд гарсан

Нэгдлийн хонгор алаг адуу

Нэлээд холуур хойгуур өнгөрөв үү

Нэлээд холуур урдуур өнгөрөв үү?

19.  Өөрөө үрээгээ

Өөрийнхөө өрөөлөөр өрөөлдөлгүй

Өрөөлийн өөр өрөөлөөр

Өрөөлдвөл өрөөлдөөд

Өрөөлийг нь өгөөрэй.

20.  Гурилын гулуузаараа

Гурвуулаа гурилаа гулууздаад

Гулууздсан гурилаа

Гурав, гурав хуваагаад

Гурвуулаа гулуузаа

Гулуузныхаа гэрэнд хийгээрэй.

21.  Гангар гунгар ганганалдаад гэж

Гангар гунгар ганганалдсан галууг

Галсан гадаа гараад

Гараараа заагаад

Галууны гангар гунгар

Ганганалдахыг гараад хараач гэлээ.

22.  Барааны холоос,

Барианы газар луу

Бараан хээр морь

Бараагүй хурдалсан нь

Бадрал нэгдлийн

Бараан хээр морь

Барианы газар луу

Бараагүй хурдалжээ.

23.  Хадтай том дош

Хаттай ган дөш.

Талд галаа түлээд

Галд гараа ээлээ.

Туяхан иштэй хутга

Гүехэн устай худаг.

24.  Цогтой цагтай

Цагдаа цагтаа ирлээ.

25.  Бат-Бэх, Бөх-Бат нараас

Бум, Бүд, Болд нар бүгд зугтав.

26.  Даргар торгон дээлийн,

Далбагар урт хормойг л

Даргар торгон дээлийн

Далбагар урт хормой гэнэ.

27.  Дэл сүүлийг хяргасан

Тэр сүүлийн хар морь

Дэл, сүүлийг хяргаагүй

Тэр сүүлийн бор морь хоёр

Хур хүнтэй хурд сайтай морьд оо,

28.  Дондог, Дорж, Даваа, Даваг,

Дулмаа тавыг, Дондог, Дорж, Даваа,

Даваг, Дулмаа нарыг Найм болгохын

Тулд Дэндэв, Дэжээ, Дэрэм 3-г нэмнэ.

29.  Тээр тал дээр байгаа, тарган

Таван тарвагыг тарган таван

Тарвага гэхгүй юм бол

Өөр ямар тарган таван тарвагыг

Тарган таван тарвага гэх юм бэ.

30.  Дөрвөн жороо морьтой

Дөрвөн ганган эр, дөрвөн жороо

Мориныхоо амыг татаад

Дөрөө мултлан, дөрөлж дээр бууж

Дөрвүүлээ тэгээд, дөрвөн жороо

Мориныхоо олмыг чангалаад

Дөрөө харшуулсаар

Дөрөлж даван давхилаа.

IVсард цээжлэх түргэн хэллэг

 

1.      Тэр эргийн ирмэг дээр

Эргэж, хөрвөж, мөргөж, шөргөөж

Мөөрч, мөргөлдөөд байгаа

Бор эрээн тарлан

Эр хоёр бярууны сүүлийнх нь

Эргэж, хөрвөж , мөргөж, шөргөөж

Мөөрч мөргөлдөөд байгаа

Эрээн тарлан, эртэй бяруу нь

Манай мөлгөр эвэртэй

Эрээн тарлан, эртэй эр бяруу

2.      Бөв бөөрөнхий,

Бөндгөр бөмбөгийг

Бөв бөөрөнхий,

Бөндгөр бөөрөөр нь

Бөндөгнүүлэн,

Бөндөгнүүлэн

Бөмбөрүүлэн,

Бөмбөрүүлэн өнхрүүлнэ.

3.      Жолоо дардаг, жороо халтар

Жолоо дардаг, жороо халтар

4.      Цавчсан цавчдасны урд

Цавчсан цавчдасаа цацсанаас

Цавчсан цавчдасны ард

Цавчсан цавчдасаа цацаагүй

Цавчсан цавчдасны цаана

Цавчсан цавчдасаа овоолсноос

Цавчсан цавчдасныхаа наана

Цавчсан цавчдасаа цацаагүй

5.      Шанх сайтай шарга

Саваг сайтай сарлаг

Ширмэн тогоо

Ширмэл ширдэг

Ширэн богц, шилэн бөгж

6.      Сэрүүн хангайн

Сэрмүүн сэлүүн бэлчээрийг

Сэрмүүн сэлүүн бэлчээр гэхгүй бол

Ямар сэрмүүн сэлүүн бэлчээрийг

Сэрмүүн сэлүүн бэлчээр гэх вэ?

7.      Жороо морины

Жолоогий нь татвал

Жороо нь орохоос

Жороо морины

Жолоогий нь татахгүй бол

Жороогоороо явахгүй.

8.      Шир шир шижигнэсэн

Шиврээ борооны дараа

Сэр сэр сэржигнэсэн

Сэрүүн салхи сэржигнэснээ

Шир шир шижигнэсэн

Шиврээ бороо дахин

Шивэрч шижигнэлээ.

9.      Шандны захад, хөрвөөж байгаа

Сайхан сайвар, шарга морь

Сампилын хүүгийн

Сагагандаа цагаантай

Сайхан сайвар, шарга морь уу?

Сайнбилэгийн дүүгийн

Шанхандаа цагаантай

Сайхан сайвар, шарга морь уу?

10.  Зарлах зарлалаа

Залруулгы нь оруулж

Залруулаад зарлуулаарай

11.  Арслан архирч хүрхрээд

Алсхан алхлав уу

Арслан амгалан хурхираад

Эрсхэн нойрсов уу?

12.  Илүү илүүрээ ирүүлээрэй.

Илүү илүүлээрээ чинь

Илүүргүйгээрээ эгц

Илүүрдвэл илүүрдэж байг.

13.  Мөнгөн цагаан, нимгэн хөнгөн

Ганган нэгэн, одон бөмбөг

Яасан ганган, мөнгөн цагаан

Нимгэн хөнгөн, одон бөмбөг вэ?

14.  Уулын голын урсгал

Талын голын урсгалаас

Илүү түргэн үү?

Талын голын урсгал

Уулын голын урсгалаас

Илүү түргэн үү гэхээр нь

Уулын голын урсгал

Талын голын урсгалаас

Илүү түргэн байхаас

Талын голын урсгал

Уулын голын урсгалаас

Түргэнгүй гэлээ.

15.  Талын далан таван, тарган

Тарваганы далан таван,

Даргар арьсыг дан

Дангаар нь давхарлаж тавиарай.

16.  Тэр эргийн ирмэг дээр

Эргэж, хөрвөж, мөргөж, шөргөөж

Мөөрч, мөргөлдөөд байгаа

Бор эрээн тарлан

Эр хоёр бярууны сүүлийнх нь

Эргэж, хөрвөж , мөргөж, шөргөөж

Мөөрч мөргөлдөөд байгаа

Эрээн тарлан, эртэй бяруу нь

Манай мөлгөр эвэртэй

Эрээн тарлан, эртэй эр бяруу

17.  Танай мухар улаан хуцны эвэр

Мушгилдуур уу тушгилдуур уу?

Манай мухар улаан хуцны эвэр

Мушгилдуур уу тушгилдуур уу?

18.  Гялгар толь, гөлгөр шил

Толигор шир, налгар тал.

Таны нэр, талын нар

Голын сайр, уулын хайрга.

19.  Хурын мөндөр, хулгар мөндөл

Мөндөр сонин, мөндөл гэнэн.

Тогооны хүрээ, ногооны өрөө

Могойны хэл, согооны хөл.

20.  Олуулбал олуул гэх гээд

Орлуулбал орлуул гэчихэв

Орлуулбал орлуул гэх гээд

Орилуулбал орилуул гэчихэв.

21.  Нарийн суран гөлгөр гөлчгөр олом

Морийг олойртуулахаас биш

Бүдүүн суран гөлгөр гөлчгөр олом

Морийг олойртуулдаггүй юм.

  1. Хүрэн үрээний

Хөвөрхий уяа

Хөрвөхөд нь ч хөвөрнө

Хөлбөрөхөд нь ч хөвөрнө

  1. Энэ хар суран чөдрийг

Эр хар суран чөдөр гэхгүй

Өөр ямар эр хар суран чөдрийг

Эр хар суран чөдөр гэх вэ?

  1. Энэ эргэн дээр

Элээ, хэрээ, галуу гурав

Эргэж тойроод байна

  1. Чавганцын хүү

Чацарганатын араар

Чацарганачилбал чацарганачил

  1. Хүний хурц хэл

Хэлний хурдан үг

Үгийн чанга эрч

Эрчний эелдэг санаа

Санааны сайхан зугаа

27.  Их бух бага мухар

Нухуур эвэртэй

Бага бух их мухар нухуур эвэртэй

28.  Зүүн уулын арын айл ойр уу

Баруун уулын арын айл ойр уу

29.  Тахиа туулай дөчин ес

Түүний хөл мухар зүү

30.  Сольж барьсан гэр

Сорьж тавьсан үр

Шилж олсон шүр

Ширж оёсон ширдэг

 

 





 


 

 

СУРГУУЛИЙН ЗАХИРГАА

2018.01.29

Нээлттэй семинар боллоо

posted Jan 29, 2018, 7:38 PM by Д. Пүрэвсүрэн


“Гурван-Эрдэнэ” БДС 2013 оноос эхлэн багш нарын сургалт эрдэм шинжилгээний ажлыг эрчимжүүлэн чанаржуулах, судалгааны үр дүнг сургалтад нэвтрүүлж буйг мэдээлэх, нийтийн хүртээл болгох үйл ажиллагааны зорилготой “Нээлттэй семинар”-ыг жил бүр тасралтгүй, амжилттай зохион байгуулж байна.

 Тус семинарт багш нар хичээл, эрдэм шинжилгээ, судалгааны ажлын сэдвийн дагуу гүйцэтгэж байгаа судалгаа, туршилт, түүний үр дүнд хийсэн ажлын тайлан, зөвлөмж зэргийг хэлэлцүүлдэг юм.

 Энэ хичээлийн жилийн “Нээлттэй семинар” 2018.01.03-нд амжилттай боллоо. Нийт 11 багш илтгэл хэлэлцүүлснээс харахад багш нар сургалтын явцад тохиолддог бэрхшээлүүд, түүнийг даван гарах арга замыг тодорхойлж, оюутны бие даасан бүтээлч  ажиллагааг голлож хичээлээ удирдан оюутандаа мэдлэг чадвар эзэмшүүлж байгаа нь онцлог байлаа. Ялангуяа оюутны уншиж ойлгох чадварыг дэмжсэн сургалтыг зохион байгуулсан байна. Нэг улирлын туршид тасралтгүй өсөж хөгжсөн   оюутнуудынхаа хичээлийн үйл ажиллагааг фото зураг, видео бичлэг зэргээр харуулсан нь энэ удаагийн семинарын бас нэг онцлог байв.

 

Эрдмийн зөвлөл

2018.01.04

 

БСАЗ-тэнхимээс "Мэргэжил сурталчлах" аян амжилттай явагдлаа.

posted Dec 19, 2017, 7:05 PM by Д. Пүрэвсүрэн   [ updated Dec 19, 2017, 8:01 PM ]

                  Бага ангийн багш боловсрол болон Түүх нийгмийн ухааны багш боловсролыг сурталчлах аян зохион байгуулагдлаа.            

·         Мэргэжлийн онцлог дадлага болох хээрийн танилцах дадлагын явцыг харуулсан зурагт үзүүлэн гаргав.

·  Сургуулийн номын санч Ц.Болор-Эрдэнэтэй хамтран “Номын зөв хэрэглээ” сэдэвт уулзалт зохион байгууллаа. Тус уулзалтанд нийт оюутнууд хамрагдсан бөгөөд нэгдүгээр курсийн оюутнууд олноор оролцсон нь илүү ач холбогдолтой болсон юм. Тус уулзалтаар сургуулийн болон улсын номын сангаар хэрхэн үйлчлүүлэх тухайд болон номыг монголчууд хэрхэн хадгалж, хэрэглэж заншсан тухайд ярилцаж, номыг зөв хэрэглэхийн шалтгаан хийгээд ач холбогдлын талаар зөвлөгөө өглөө.

·  1-р курсийн оюутнуудын дунд “Оюун түлхүүр шастирыг хэн сайн судалсан бэ?” тэмцээн зохион байгуулж, эхний 3 байр эзэлсэн оюутнуудыг урамшуулав. Тус тэмцээнээс тэргүүн байрыг 1-1 ангийн оюутан Б.Мөнгөнчимэг, дэд байрыг 1-1 ангийн оюутан Б.Оюунчимэг, гуравдугаар байрыг 1-2 ангийн оюутан Т.Түвшинсайхан нар эзлэв.

·  “Төгсөгч-суралцагсадын уулзалт” зохион байгууллаа. Тус уулзалтад 2015, 2017 онд тус сургуулийг түүх нийгэм судлалын багш мэргэжлээр төгсөөд багш шалгаруулж авах шалгаруулалтад амжилттай шалгарч багшилж буй багш нарыг урьж оролцууллаа. Уулзалтад 1-4 ангийн нийт оюутнууд оролцсон бөгөөд асуулт асууж, харилцан ярилцлаа. 

·   Бага ангийн багшийн ангийн оюутнуудын хичээлийн хэрэглэгдэхүүний үзэсгэлэн гаргалаа

·   МУБИС-ийн хүндэт доктор багш О.Чулуунцэцэгийн  "Багшийн мөн чанар" сэдэвт уулзалтыг бага ангийн багшийн ангийн оюутнуудад        зохион байгуулав.

·   Бага ангийн багшийн оюутнуудын бичих чадварыг сайжруулах, сурталчлан таниулах зорилготой “Хичээнгүй бичиг” тэмцээн явуулсан.    Уг тэмцээний 1-р байрыг  БАБ-4 ангийн оюутан Э.Мөнхжаргал, 2-р байрыг БАБ-2 ангийн оюутан Сансархүү, 3-р байрыг БАБ-3 ангийн оюутан Мөнгөнцэцэг тус тус шагнагдлаа

·   Оюутнуудын чөлөөт цагийг зөв боловсон өнгөрөөх, математик сэтгэлгээ хөгжүүлэх зорилготой шатрын тэмцээн зохион байгуулсан. Уг тэмцээнд 1-р байранд СӨБ-1-р ангийн оюутан  Э.Хатанбаатар , 2-р байранд СӨБ-2-р ангийн А.Сэржимпагма тус тус  шалгарлаа. 

·   “Бид бага ангийн багш” оюутны чөлөөт ярилцлага зэрэг ажлууд зохион байгуулагдлаа.  Оюутнууд идэвх зүтгэлтэй оролцсонд талархаж байна.

  Цаашид уг ажлын хүрээнд ЕБС-ийн бага ангийн багш нартай ярилцлага зохион байгуулах саналыг оюутнууд гаргалаа.

  

 


“Урлагийн бага наадам” амжилттай зохион байгуулагдлаа

posted Dec 19, 2017, 12:10 AM by Д. Пүрэвсүрэн

Урлагийн бага наадмыг 2017.11.09-нд оюутнуудын хөгжмийн боловсрол, урлагийн мэдрэмжийг дээшлүүлэх, авъяас чадварыг нээн илрүүлэх, гоо зүйн зөв хүмүүжлийг төлөвшлүүлэх, анги хамт олны хамтын үйл ажиллагааг бэхжүүлэх зорилготойгоор амжилттай зохион явууллаа.

Энэхүү наадам нь өмнөх жилүүдийнхээс нэг үе шаттайгаар явагдсан бөгөөд анги хамт олны нийт үзүүлбэрийн ур чадварыг чухалчилан нэгдсэн оноогоор нь дүгнэж байр эзэлүүлснээрээ онцлог болж чадсан. Мөн ангиуд урлагийн бага наадамд дууны, бүжгийн, хөгжмийн, бусад гэсэн 4-н төрлөөс бэлтгэн оролцсон бөгөөд өрсөлдөөн маш хүчтэй байлаа. Уг наадамд нийт 11 анги оролцохоос 10 анги оролцсон бөгөөд анги удирдсан багш нар ангиа маш сайн бэлтгэн оролцууллаа.

Манай наадамд МУГЖ, Үндэсний Их Театрын гоцлол дуучин С.Цогтсайхан хүрэлцэн ирж ерөнхий шүүгчээр ажилласан бөгөөд ангиуд дараах байдлаар байр эзэллээ. 


                Ингээд 1-р байрыг М.Энхтүвшин багштай Сургуулийн өмнөх боловсролын III курсийн анги хамт олон 

            


                                2-р байрыг  Б.Түвшинжаргал багштай (1-2) буюу I курсийн анги хамт олон

  


3-р байрыг Д.Ганцэцэг багштай Сургуулийн өмнөх боловсролын IVа ангийн хамт олон 


Тусгай байрыг Г.Даваажаргал багштай МХУЗ, МАХ-ний IV курсийн анги хамт олон тус тус эзэлж өргөмжлөл, цом, мөнгөн шагналаар шагнагдлаа.    


 




1-10 of 65